Kratki program:
Procena i tretman senzorne integracije
Zvanje: Terapeut senzorne integracije
Prijava
Prijava do: 25.02.2024.
Cena
95.000,00 RSD (školarina + administrativni troškovi) po osobi po programu
Početak
Mart 2024.
Pregled
Poslednjih godina sve su prisutniji poremećaji senzorne integracije kod dece, te je usmerenost istraživača na fenomen senzorne integracije sve izraženija, kao i potreba stručnjaka za specifičnim znanjima i kompetencijama iz ove oblasti. Senzorna integracija je naučno utemeljen i međunarodno priznat terapijski pristup. Pristup uključuje teoriju, referentni okvir za procenu i intervenciju. Senzorno integrativni pristup je fokusiran na važnost integracije čulnih podražaja (informacija) za razvoj i korišćenje veština u svim područjima funkcionisanja pojedinca. Kao intervencijski pristup senzorna integracija se koristi kao referentni okvir za procenu i terapiju pojedinca koji imaju funkcionalne poremećaje u senzornoj obradi.
Detalji programa
R.Br. |
Naziv predmeta |
Polje |
ЕSPB |
|
1. |
Uvod u senzornu integraciju |
Društv.-humanist. |
4 |
|
2. |
Osnovi disfunkcije senzorne integracije |
Društv.-humanist. |
7 |
|
3. |
Procena i programiranje u senzornoj integraciji |
Društv.-humanist. |
6 |
|
4. |
Savetodavni i instruktivni rad u intervenciji senzorne integracije |
Društv.-humanist. |
6 |
|
5. |
Stručna praksa |
Društv.-humanist. |
7 |
|
|
|
|||
|
Ciljevi programa
- Sticanje znanja o teorijskim koncepcijama modela senzorne integracije i disfunkcije, kao i tehnikama procene i intervencije senzorne integracije.
- Sticanje znanja o uticaju senzorne integracije na učenje, emocije i ponašanje, značaju standardizovane procene u cilju sveobuhvatnog razumevanja funkcije i poremećaja.
- Sticanje znanja o strukturnim elementima procesa realizovanja intervencije senzorne integracije (važnost edukacije, razvoj kompetencija, vođenje dokumentacije, korišćenje standardizovanih procena, obezbeđivanje sigurne okoline, korišćenje standardizovane prostorije za izvođenje terapije uz precizno definisanu odgovarajuću opremu i savetodavni instruktivni rad sa roditeljima).
- Sticanje znanja o osnovnim principima u procesu tretmana senzorne integracije.
Ishod programa
- Osposobljenost za identifikaciju disfunkcije senzorne integracije, procenu senzorne integracije korišćenjem višestrukih izvora, korišćenje standardizovanih i nestandardizovanih testova, kao i izradu programa rada za pojedina senzorna područja, osposobljenost za vođenje dokumentacije i evaluaciju procesa senzorne integracije.
- Osposobljenost za obezbeđivanje sigurne okoline, korišćenje standardizovane prostorije za izvođenje terapije uz precizno definisanu odgovarajuću opremu i osposobljenost za komunikaciju sa roditeljima
- Osposobljenost za realizaciju tretmana senzorne integracije.
- Osposobljenost za realizaciju savetodavnog i instruktivnog rada sa porodicom, stručnjacima i vršnjačkim grupama.
Opis posla za koji se pripremaju polaznici
- Identifikacija disfunkcije senzorne integracije.
- Primena kriterijuma posmatranja senzorne funkcije/disfunkcije.
- Procena senzorne integracije specijalizovanim instrumentima i tehnikama, obrada i interpretacija rezultata.
- Planiranje i programiranje intervencije senzorne integracije.
- Sprovođenje programa tretmana senzorne integracije.
- Evaluacija procesa i ostvarenih rezultata.
- Vođenje dokumentacije.
- Korišćenje standardizovane prostorije i opreme.
- Savetodavni i instruktivni rad sa roditeljima, stručnjacima i vršnjačkim grupama.
Kome je program namenjen?
- Specijalnim edukatorima i rehabilitatorima
- Logopedima
- Okupacionim terapeutima
- Defektolozima
- Psiholozima
- Vaspitačima
- Fizioterapeutima
Ivana Ristić
Docent Akademije za humani razvoj
Šef katedre za okupacionu terapiju
Autor kratkog programa studija:
Procena i tretman senzorne integracije
Pogledajte biografiju