Kratki program:
Procena i tretman senzorne integracije
Zvanje: Terapeut senzorne integracije
Prijava
Prijava do: 01.02.2021.
Cena
95.000,00 RSD (školarina + administrativni troškovi) po osobi po programu
Početak
01.03.2021.

Pregled
Poslednjih godina sve su prisutniji poremećaji senzorne integracije kod dece, te je usmerenost istraživača na fenomen senzorne integracije sve izraženija, kao i potreba stručnjaka za specifičnim znanjima i kompetencijama iz ove oblasti. Senzorna integracija je naučno utemeljen i međunarodno priznat terapijski pristup. Pristup uključuje teoriju, referentni okvir za procenu i intervenciju. Senzorno integrativni pristup je fokusiran na važnost integracije čulnih podražaja (informacija) za razvoj i korišćenje veština u svim područjima funkcionisanja pojedinca. Kao intervencijski pristup senzorna integracija se koristi kao referentni okvir za procenu i terapiju pojedinca koji imaju funkcionalne poremećaje u senzornoj obradi.
Detalji programa
R.Br. | Naziv predmeta | Polje | Semestar | Broj časova | ЕSPB |
1. | Uvod u senzornu integraciju | Društv.-humanist. | 1 | 45 | 4 |
2. | Osnovi disfunkcije senzorne integracije | Društv.-humanist. | 1 | 75 | 7 |
3. | Procena i programiranje u senzornoj integraciji | Društv.-humanist. | 1 | 60 | 6 |
4. | Savetodavni i instruktivni rad u intervenciji senzorne integracije | Društv.-humanist. | 1 | 60 | 6 |
5. | Stručna praksa | Društv.-humanist. | 1 | 120 | 7 |
Ukupno časova aktivne nastave | 300 | ||||
Ukupno ESPB | 30 |
Ciljevi programa
- Sticanje znanja o teorijskim koncepcijama modela senzorne integracije i disfunkcije, kao i tehnikama procene i intervencije senzorne integracije.
- Sticanje znanja o uticaju senzorne integracije na učenje, emocije i ponašanje, značaju standardizovane procene u cilju sveobuhvatnog razumevanja funkcije i poremećaja.
- Sticanje znanja o strukturnim elementima procesa realizovanja intervencije senzorne integracije (važnost edukacije, razvoj kompetencija, vođenje dokumentacije, korišćenje standardizovanih procena, obezbeđivanje sigurne okoline, korišćenje standardizovane prostorije za izvođenje terapije uz precizno definisanu odgovarajuću opremu i savetodavni instruktivni rad sa roditeljima).
- Sticanje znanja o osnovnim principima u procesu tretmana senzorne integracije.
Ishod programa
- Osposobljenost za identifikaciju disfunkcije senzorne integracije, procenu senzorne integracije korišćenjem višestrukih izvora, korišćenje standardizovanih i nestandardizovanih testova, kao i izradu programa rada za pojedina senzorna područja, osposobljenost za vođenje dokumentacije i evaluaciju procesa senzorne integracije.
- Osposobljenost za obezbeđivanje sigurne okoline, korišćenje standardizovane prostorije za izvođenje terapije uz precizno definisanu odgovarajuću opremu i osposobljenost za komunikaciju sa roditeljima
- Osposobljenost za realizaciju tretmana senzorne integracije.
- Osposobljenost za realizaciju savetodavnog i instruktivnog rada sa porodicom, stručnjacima i vršnjačkim grupama.
Opis posla za koji se pripremaju polaznici
- Identifikacija disfunkcije senzorne integracije.
- Primena kriterijuma posmatranja senzorne funkcije/disfunkcije.
- Procena senzorne integracije specijalizovanim instrumentima i tehnikama, obrada i interpretacija rezultata.
- Planiranje i programiranje intervencije senzorne integracije.
- Sprovođenje programa tretmana senzorne integracije.
- Evaluacija procesa i ostvarenih rezultata.
- Vođenje dokumentacije.
- Korišćenje standardizovane prostorije i opreme.
- Savetodavni i instruktivni rad sa roditeljima, stručnjacima i vršnjačkim grupama.
Kome je program namenjen?
- Specijalnim edukatorima i rehabilitatorima
- Logopedima
- Okupacionim terapeutima
- Defektolozima
- Psiholozima
- Vaspitačima
- Fizioterapeutima


Ivana Ristić
Docent Visoke škole socijalnog rada
Šef katedre za okupacionu terapiju
Autor kratkog programa studija:
Procena i tretman senzorne integracije
Pogledajte biografiju
