Fonološka sposobnost i fonološki poremećaji

Autor: Neda Milošević
Izdavač: Visoka škola socijalnog rada

Godina izdanja: 2019
Br. str.: 115
Povez: broš
Format: 25 cm
Pismo: ćirilica
ISBN: 978-86-81394-09-0

Šta je fonološka sposobnost? Koje su to sposobnosti sa kojom se svako tipično dete rađa a koje su to veštine koje moramo uvežbavati pre polaska u školu? Kako psiholingvistički modeli definišu fonološku obradu? Kako se deficit fonoloških sposobnosti ispoljava kod dece sa specifičnim jezičkim poremećajima? Zašto je deficit fonološke sposobnosti bazičan u poremećaju čitanja poput disleksije? I na kraju, zašto je važno da deficite detektujemo pre polaska u školu?

Učenje čitanja je veoma značajno za obrazovanje, shodno tome deca koja dobro čitaju iskuse i značajno više znanja. Stoga je veoma važno da se razumeju procesi koji su uključeni u ranu čitačku sposobnost. Bilo da ste logoped, vaspitač, učitelj ili roditelj u ovoj monografiji pronaći ćete odgovore na mnoge nejasnoće koje se detektuju kod deteta koje se susreće sa jezičkim smetnjama ili poremećajima u dobi pred polazak u školu. Studenti logopedije moći će ovu knjigu da koriste kao temeljno štivo u procesu edukacije i razumevanja fonološke svesnosti.