PROF. DR VESELIN MEDENICA

      

PROF. DR VESELIN MEDENICA

ŠEF KATEDRE ZA OKUPACIONU TERAPIJU

E-MAIL: VESELIN.MEDENICA@ASP.EDU.RS

PROFESIONALNA KARIJERA

  • 2021 – danas – Vanredni profesor na Visokoj školi socijalnog rada u Beogradu iz oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije (defektologije).
  • Od 2031 – danas –  Predsednik udruženja građana “Društvo terapeuta specijalne edukacije i rehabilitacije, Beograd”.
  • 2018 – 2021 – Docent na Visokoj školi socijalnog rada u Beogradu iz oblasti specijalne edukacije i rehabilitacije (defektologije).
  • 2010 – 2013 – Asistent na Visokoj medicinskoj školi “Milutin Milanković” na predmetima: Opšta kineziterapija, Biomehanika. Ortotika i protetika i Opšta fizikalna terapija.
  • Od 2010-2013 – Saradnik u nastavi na Visokoj medicinskoj školi “Milutin Milanković” na predmetima: Opšta kineziterapija, Klinička kineziterapija 2, Ortotika i protetika i Opšta fizikalna terapija.
  • Od 2006 – 2009 –  Predsednik udruženja građana “Nacionalni centar za razvoj i primenu asistivnih tehnologija, Beograd”.

OBRAZOVANJE

  • 2022. Postgraduate diploma (20 ESPB) – Expert certificate in neuropsychology. LA UNIVERSIDAD INTERNACIONAL ISABEL I DE CASTILLA. Španija
  • 03.10.2013. godine doktorirao na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu (tema: Specifičnosti konceptualno-produkcionog sistema voljne motorne akcije kao prediktori invalidnosti kod osoba obolelih od multiple skleroze)
  • 2007. godine diplomirao na Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerzitet u Beogradu i stekao zvanje diplomirani defektolog-rehabilitator somatoped.

PROFESIONALNE AKTIVNOSTI:

  • Nacionalni kontakt Evropske asocijacije za napredak asistivnih tehnologija, AAATE
  • Član Društva defektologa Srbije
  • Član Svetske organizacije za kognitivnu rehabilitaciju
  • Urednik zbornika radova sa Prvog međunarodnog skupa studenata specijalne edukacije i rehabilitacije, pod nazivom Specijalna edukacija i rehabilitacija, Beograd, 2011

NAUČNA INTERESOVANJA

  • Apraksija udova
  • Razvojni poremećaj koordinacije
  • Neuromotorna nezrelost i bazične akademske veštine
  • Psihomotorni razvoj deteta
  • Specifični problemi u učenju
  • Kognitivna rehabilitacija
  • Motoričko funkcionisanje

KURSEVI (PREDMETI)

Osnovne akademske studije:

  • Osnovi okupacione terapije
  • Okupaciona terapija i fizičke disfunkcije
  • Osnovi ergonomije
  • Asistivne tehnologije
  • Integrativne terapijske metode u okupacionoj terapiji

Master studije:

  • Asistivne tehnologije u okupacionoj praksi
  • Univerzalni dizajn u inkluzivnom okruženju

Kratki program studija

  • Kognitivna rehabilitaciona terapija

OSTALO

  • Sertifikati za bazični i napredni Montesori program, realizovan od strane Montesori društva Srbije, tokom 2020. Instruktor Erzebet Bedrosian.
  • Sertifikat UNESCO Institute for Information Technologies in Education za učešće na treningu „Information and Communication Technologies in Special Education“, Hrvatska, Kraljevica, oktobar 2006.
  • Stipendista „Academic Trainig Association “ za učešće na letnjem univerzitetu „South Eastern Europe University“ u Tetovu (Makedonija) 2006. godine za kurs „Integrating Technology in Schools“.
  • Sertifikat Republičke agencije za razvoj malih i srednjih preduzeća i British American Tobacco za učešće na treningu „Programme for Development of Enterepreneuship“ , Beograd, decembar 2006.

Projekti

  • Erasmus + projekti tokom 2021, 2022, 2023
  • Visoka škola socijalnog rada – Projekat “Mi i oni smo zajedno” – 2019. godina
  • Visoka tehnička škola strukovnih studija, Novi Beograd – „Akreditacija sistema za učenje na daljinu“, januar 2009 – mart 2009.
  • Visoka tehnička škola strukovnih studija, Novi Beograd – „Razvoj baze podataka za potrebe studentske službe“, januar 2009 – mart 2009.
  • Nacionalni centar za razvoj i primenu asistivnih tehnologija – „Implementacija mapa uma u Windows navigaciji osoba sa UMR“, decembar 20 – januar 2007.
  • Nacionalni centar za razvoj i primenu asistivnih tehnologija – „Adaptacija klasičnih video igara za osobe sa oštećenjima motorike“, oktobar – decembar 2007.

REFERENCE

  • Ivanović, L., Ilić-Stošović, D., Nikolić, S., & Medenica, V. (2018) Does neuromotor immaturity represents a risk for acquiring basic academic skills in school-age children? Vojnosanitetski pregled.
  • Ivanović, L., Ilić-Stošović, D., Nikolić, S., & Medenica, V. (2018) Neuromotor Status and Behavior Problems in School Children. International Journal of Medical Research & Health Sciences
  • Rapaić, D., Medenica, V., Kozomora, R., Ivanović, L., (2013) Limb Apraxia in Multiple Sclerosis. Vojnosanitetski pregled.
  • Milićević. M., Potić, S., Nedović, G., Medenica, V. (2011) Predictors of Social Participation of Children with Cerebral Palsy in School Environment, CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE, vol. 14 no. 1. Zagreb.
  • Medenica, , Potic, S., & Dimovic, J. (2010). Aided and unaided communication in children with cerebral palsy. In  L.  L.  Lloyd (Ed.), Book of Abstracts of 14th Biennal Conference of the International Society for Augmentative and Alternative Communication “Communicating Worlds” (250). Barcelona: ISAAC.