Kratki program:
Podsticanje razvoja predveština čitanja i pisanja – PREVENCIJA DISLEKSIJE
Datum
Prijava do: 01.11.2022.
Početak: 12.11.2022.
Cena
95.000,00 RSD (školarina + administrativni troškovi) po osobi po programu
Predavači
- Neda Milošević
- Gordana Čolić
- Saša Stepanović
Za više informacija kontaktirajte nas:
neda.milosevic@asp.edu.rs
.

Pregled
Kada je u pitanju pomoć deci da razviju snažne jezičke veštine neophodne za učenje čitanja, posedovanje znanja o fonološkom razvoju je od suštinskog značaja.
Učenje čitanja je veoma značajno za obrazovanje shodno tome da deca koja dobro čitaju iskuse značajno i više znanja. Prema tome, veoma je važno da se razumeju procesi koji su uključeni u ranu čitačku sposobnost. Budući da se većina jezičkih sposobnosti (fonološke, gramatičke, leksičke) intenzivno razvijaju pre nego što dete počne da uči da čita i piše, uvođenje stimulativnih jezički usmerenih programa u sistem predškolskog obrazovanja može olakšati dalji razvoj jezičke strukture i prevenirati smetnje u čitanju i pisanju (Milošević, 2017). Blagovremeni trening fonoloških sposobnosti, kakav se sprovodi u svim evropskim i zapadnim predškolskim sistemima, omogućio bi rano otkrivanje dece sa smetnjama u jezičkom razvoju, njihovo praćenje i tretman, ali i podršku fonološkog razvoja dece tipičnog razvoja čime bi ona bila adekvatno pripremljena za ulazak u obrazovni sistem.
Trenutno se aktulene dileme: da li vaspitač treba ili ne treba da decu opismenjava u toku sprovođenja pripremnog predškolskog programa? Odgovori leže u izradi usklađenog programa između predškolskog i osnovnoškolskog obrazovanja a koje se isključivo tiču fonoloških odnosno predčitačkih i predpisačkih veština.
Detalji programa
R.Br. | Naziv predmeta | Polje | Semestar | ЕSPB | ||
1. | RAZVOJ JEZIKA | Društv.-humanist. | 1 | 5 | ||
2. | UVOD U FONOLOŠKE SPOSOBNOSTI | Društv.-humanist. | 1 | 5 | ||
3. | RAZVOJ PREDVEŠTINA ČITANJA I PISANJA | Društv.-humanist. | 1 | 7 | ||
4. | RANA DETEKCIJA DISLEKSIJE – FONOLOŠKI TRENING | Društv.-humanist. | 1 | 7 | ||
5. | Stručna praksa | Društv.-humanist. | 1 | 6 | ||
Ukupno ESPB -30- |
Ciljevi programa
- sticanje užih i funkcionalno povezanih znanja i veština, radi osposobljavanja polaznika za obavljanje poslova rane detekcije poremećaja čitanja i pisanja
- sticanje užih i funkcionalno povezanih znanja i veština iz oblasti logopedije, psiholingvistike i pedagogije radi osposobljavanja polaznika za obavljanje konkretnog posla pružanja usluga i programa iz oblasti vaspitanja i obrazovanja.
Po završetku KP studija Podsticanje razvoja predveština čitanja i pisanja – Prevencija disleksije polaznici poseduju:
- uska i funkcionalno povezana znanja i veštine neophodne za samostalno sprovođenje procene predveština čitanja i pisanja, uz korišćenje savremenih instrumenata za procenu predveština čitanja i pisanja kao i korišćenje sistemskih intervencija u radu sa decom.
- polaznici će biti osposobljeni za rad sa decom tipičnih jezičkih sposobnosti i decom koja pokazuju specifične jezičke smetnje i poremećaje.
- polaznici će primenjivati praktične veštine u sistemskom intervenisanju i biće osposobljeni za učešće u timskom radu.
- Polaznici KP studija će razviti sposobnosti da identifikuju smetnje u predveštinama čitanja i pisanja, preveniraju/otklone smetnje i probleme u predveštinama čitanja i pisanja i kritički i konstruktivno evaluiraju proces i rad.
Opis posla za koji se pripremaju polaznici
- Obučenost za procenu predčitačkih i predpisačkih sposobnosti
- Praćenje i evaluacija predčitačkih i predpisačkih sposobnosti dece predškolskog uzrasta
- Praćenje razvoja predčitačkih i predpisačkih veština
- Detekcija i prevencija poremećaja čitanja i pisanja
- Izrada programa treninga fonoloških sposobnosti
- Izrada individualnih planova rada sa decom sa smetnjama u razvoju predčitačkih i predpisačkih veština
- Sprovođenje istraživanja u oblasti razvoja sposobnosti neophodnih za učenje čitanja i pisanja
- Učestvuje u radu tima gde se razmatraju slučajevi i daju povratne informacije.
- Edukacija roditelja/staratelja i vaspitača o individualnom plana oporavka, koji se periodično ažurira, kako bi odražavao pravi cilj podrške.
Kome je program namenjen?
- Logopedima
- Vaspitačima
- Učiteljima
- Psiholozima
- Specijalnim edukatorima i rehabilitatorima
- Okupacionim terapeutima


Neda Milošević
Vanredni profesor Visoke škole socijalnog rada
Šef katedre za logopediju
Autor Programa: Podsticanje razvoja
predveština čitanja i pisanja
PREVENCIJA DISLEKSIJE
Pogledajte biografiju
